4.5 Μαθητικές Κοινότητες

Οι  μαθητές  οργανώνονται  σε  μαθητικές  κοινότητες.  Σε  κάθε  μαθητική κοινότητα εκλέγεται 5μελές μαθητικό συμβούλιο. Από το σύνολο των μαθητών εκλέγεται 15μελές μαθητικό συμβούλιο.

Οι  πρόεδροι  των  5μελών  συμβουλίων  ως  εκπρόσωποι  των  μαθητών συνεργάζονται  με  τους  διδάσκοντες  και  τους  υπεύθυνους  καθηγητές  για  την προώθηση αιτημάτων ή την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα τμήματα.

Ο πρόεδρος του 15μελούς συμβουλίου συνεργάζεται με τους προέδρους των 5μελών  συμβουλίων  για  την  αντιμετώπιση  θεμάτων  ευρύτερου  μαθητικού ενδιαφέροντος.  Το  3μελές  προεδρείο  του  15μελούς  συμμετέχει  στο  σχολικό συμβούλιο.

Οι  εκπρόσωποι  των  μαθητών συμμετέχουν  στη  διαδικασία  λήψης  των αποφάσεων όλων των οργάνων διοίκησης του σχολείου και με τη συνεργασία τους οφείλουν να συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας της σχολικής μονάδας και τη μεγιστοποίηση του εκπαιδευτικού συμφέροντος των μαθητών.

5. Παιδαγωγικός έλεγχος

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο.

 Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:  προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης  απαγόρευση της βίας, δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό, καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας, προώθηση της συνεργατικής μάθησης, σύνδεση του σχολείου με την οικογενειακή ζωή, προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον/τη Διευθυντή/ρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται. με βάση την κείμενη νομοθεσία.

Views: 223