Οι μαθητές της Β τάξης του Γυμνασίου μας μελέτησαν γραμμές παραγωγής της επιλογής τους, ακολουθώντας μεθόδους και διαδικασίες και εμπλεκόμενοι σε δραστηριότητες που προβλέπονται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τη -μέθοδο «μαθαίνω πως να μαθαίνω». Μελέτησαν δηλαδή την Τεχνολογία ως διαδικασία/δραστηριότητα η οποία περιλαμβάνει τη συλλογή διαδικασιών σχεδίασης, ανάπτυξης, παραγωγής τεχνικών κατασκευών/τεχνουργημάτων και συνεργασίας. Κατά τη διάρκεια εξέλιξης της πορείας μελέτης και κατασκευής έγινε προσπάθεια στην εφαρμογή παιδαγωγικών προσεγγίσεων που στηρίζονται στο σχεδιασμό της Μηχανικής, σε συμφωνία με την ολοκληρωμένη εκπαίδευση STEM.

Oi αρτιότερες και πληρέστερες εργασίες, στα θέματα της επιλογής των μαθητών, παρουσιάζονται παρακάτω. Η όλη διαδικασία περιείχε πολλά άγνωστα μονοπάτια για τους δευτεροετείς του σχολείου μας. Ζητήματα όπως η δομή μίας γραμμής παραγωγής και οι μη γραμμικές διαδικασίες ολοκλήρωσής της, βιβλιογραφία – πνευματική ιδιοκτησία και δόκιμες πηγές πληροφόρησης, χρονοπρογραμματισμός και άλλα, διδάχθηκαν μέσα από την δια ζώσης διδασκαλία αλλά και την εφαρμογή τους μέσα από την e-class του ΠΣΔ. Η σχεδίαση έγινε μέσα από τα συνεργατικά σχέδια της πλατφόρμας του Tinkercad. Αν και η συνεργασία των μαθητών και μαθητριών δεν ήταν η ιδανική, εφόσον τα παιδιά δεν έχουν αρκετές πρότερες εμπειρίες, η συνολική εμπειρία κρίνεται ως ουσιαστική εφόσον ακόμα και τα αρνητικά μπορούμε να τα μετουσιώσουμε σε εμπειρίες με θετικό πρόσημο για τη συνέχεια της ζωής μας. Οι τελικές παρουσιάσεις υπογράφονται από τα μέλη που συνεργάστηκαν παραγωγικά γι αυτές και όχι από όλη την ομάδα, που εξάλλου αναφέρεται στην βιβλιογραφία. Τα αποτελέσματα που δημοσιεύονται παρακάτω θα αποδείξουν, ελπίζουμε, το θετικό πρόσημο της σχολικής χρονιάς.


Views: 24

Εργασίες των μαθητικών ομάδων στην Τεχνολογία Β Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2022 – 2023