Οι μαθητές μελέτησαν την τεχνολογική έρευνα εφαρμόζοντας απλές ερευνητικές διαδικασίες σε θέματα της επιλογής τους, εμπλεκόμενοι σε δραστηριότητες που προβλέπονται από τη -μέθοδο «έρευνα και πειραματισμός». Τα πληρέστερα ερευνητικά πορίσματα και τη διαδικασία της έρευνας που επέλεξαν οι ομάδες των μαθητών παρουσιάζονται παρακάτω. Στις συνθήκες Covid-19 που λειτούργησε το σχολείο μας, οι έρευνες περιορίστηκαν σε ποσοτικές με ανάπτυξη μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και συλλογή δεδομένων μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν μόνο από τους μαθητές της Γ τάξης. Αυτό έγινε διότι υπήρξε αναγκαιότητα ελέγχου της ιδιότητας των μαθητών εφενός με ταυτόχρονη όμως τήρηση της αρχής της ανωνυμίας των απαντήσεων. Έτσι, το link των ερωτηματολογίων ήταν διαθέσιμο μόνο μέσα από την σύνδεση τους με το μαθητικό τους λογαριασμό στην e-class του ΠΣΔ.


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 4 “Ερωτηματολόγιο” των Ματίνα, Χριστίνα και Φωτεινή:

 “(…)Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήσαμε πάρθηκε από την έρευνα των Λιλάι Ε., Μπιλπίλη Ν., Παπαδάκη Σ. (2016) Κατασκευή και επεξεργασία ερωτηματολογίου με θέμα: ΜΜΕ και social media. Η διασφάλιση της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου από μαθητές του γυμνασίου μας απαιτούσε τη συλλογή και έλεγχο των λογαριασμών mail που οι μαθητές διατηρούν στο ΠΣΔ. Αυτό όμως θα διαρύγνειε την ανωνυμία του ερωτηματολογίου και άρα την εγκυρότητα της έρευνας. Έτσι το ερωτηματολόγιο δόθηκε μέσω link από το ελεγχόμενο περιβάλλον της e-class μόνο στους μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας.(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 6 “Συμπεράσματα” των Φαμπιόλα, Μαρία και Αικατερίνα:

“(…) Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας και η ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από το Ερωτηματολόγιο (Κεφάλαιο 04) που τέθηκε και συμπληρώθηκε, δείχνει ότι το σύνολο των μαθητών της Γ’ Τάξης 1ου Γυμνασίου Ρόδου που πήραν μέρος χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Το ποσοστό που δεν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο είναι 0%. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων αυτοπροσδιορίζονται ως κορίτσια (62,5%) ενώ μόλις το 37,5% αυτοπροσδιορίζονται ως αγόρια. Ένα 4,2% αυτοπροσδιορίστηκε ως genderfluid. (…) Το 75% των συμμετεχόντων παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια. (…) Σύμφωνα με τα διαγράμματα, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων επισκέπτονται πιο συχνά το YouTube, στη συνέχεια το Gmail, μετά το Facebook και τελευταία τα Hotmail, Yahoo, Skype και OOVOO (κλίμακα κατά ελαττωμένες  επισκέψεις).(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο “Βιβλιογραφία” των Ειρήνη, Μενήλια, Σέβη και Δημήτρη:

1. Πουλάκη Μενήλια 2.Πύργου Ειρήνη 3.Σιφουνιού Σέβη 4.Ντούφας ΔημήτρηςΚ 5.Κοσμίδου Ε. (2007) Κάπνισμα και άσκηση: αποτελεσματικά μηνύματα για αλλαγή στάσεων σε προγράμματα Αγωγής Υγείας που απευθύνονται σε μαθητές και φοιτητές (2) 6.Ερωτηματολόγιο από Κοσμίδου Ε. (2007) Κάπνισμα και άσκηση: αποτελεσματικά μηνύματα για αλλαγή στάσεων σεπρογράμματα Αγωγής Υγείας που απευθύνονται σε μαθητές και φοιτητές (σελ.240) (χ) 7.Παγκράτη Ι.(2011) ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (χ)
8.Ερωτηματολόγιο από την έρευνα της Παγκράτη Ι.(2011) ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (σελ. 1241, 134, 135) (χ.χ.)


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο “Ερωτηματολόγιο” των Κατερίνα, Οδυσσέα Μιχαήλ, Μαρία Κυριακή, Ευαγγελία Μαρία και Φωτεινή Μιχαέλα:

“(…) Το κεφάλαιο αυτό περιέχει την περιγραφή και την σύνταξη του ερωτηματολογίου. Η διαδικασία αυτή, όπως μας εξηγήθηκε από την καθηγήτρια, είναι από τις πλέον απαιτητικές σε γνώσεις, εμπειρία και χρόνο, εργασίες. Έτσι, όπως μας υποδείχτηκε, ανατρέξαμε σε ήδη υπάρχον ερωτηματολόγιο το οποίο προσαρμόσαμε στους περιορισμούς και τις απαιτήσεις, του δικού μας μεθοδολογικού πλαισίου. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήσαμε πάρθηκε από την πηγή 6 και τροποποιήθηκε ώστε να έρθει στα δικά μας πλαίσια. Η διασφάλιση της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου από μαθητές του γυμνασίου μας απαιτούσε τη συλλογή και έλεγχο των λογαριασμών mail που οι μαθητές διατηρούν στο ΠΣΔ. Έτσι το ερωτηματολόγιο δόθηκε μέσω link από το ελεγχόμενο περιβάλλον της e-class μόνο στους μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας .Προσαρμόσαμε το ερωτηματολόγιο ως εξής: (…)”

Τσουβαλά Κ., Τσούμπανος Ο., Φεϊζίδη Μ., Χατζηπαυλή Ε., Χαρουτιουνιάν Φ.

Απόσπασμα από το Κεφάλαιο “Συμπεράσματα” των Ξενοφώντα Πανορμίτη, Γιώργου, Εμήν, και Αλέξανδρου Χάρη:

“(…)Οι περισσότεροι συμμετέχοντες αθλούνται και εκτός σχολείου με το μπάσκετ να είναι το πιο δημοφιλές άθλημα. Οι παράγοντες για τους οποίους κάποιοι μαθητές δεν αθλούνται εκτός σχολείου είναι αρκετοί με ένα μικρό ποσοστό των ερωτόμενων να μην αθλείται επειδή προτιμά να ασχοληθεί με τον υπολογιστή. Συγχρόνως σχεδόν καθόλου μαθητές δεν παρακολουθούν μαθήματα πληροφορικής εκτός σχολείου. Σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες έχουν πρόσβαση σε Η/Υ στο σπίτι τους και πρόσβαση στο ίντερνετ ενώ οι περισσότεροι έχουν Η/Υ και στο δωμάτιό τους αλλά το γεγονός αυτό δεν αποτρέπει τους περισσότερους από το να αφιερώνουν επαρκή χρόνο στα μαθήματά τους. Ακόμη οι περισσότεροι ερωτώμενοι ασχολούντε καθημερινά με τον Η/Υ μία με δύο ώρες κυρίως για να δουν ταινίες, για τα μαθήματά τους και για να παίξουν βιντεοπαιχνίδια. Ακόμη οι περισσότεροι μαθητές προστιμούν να βγουν βόλτα με τους φίλους τους αντί να παίξουν με τον Η/Υ ή να κάνουν άλλες δραστηριότητες. Τέλος, οι γονείς των περισσότερων μαθητών χρησιμοποιούν τον Η/Υ και το Internet.(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο των Νιόβη, Στέλλα, Πασχαλίνα, Ιωάννη και Αναστασία:

“(…)•Τα 4 πιο δημοφιλή σπορ ειναι το ποδόσφαιρο,το μπασκετ,το τεννις και ο χορός
• Η πλειοψηφία των μαθητών ασχολείται με τον αθλητισμό
• Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές και οι μαθλητριες τρέφουν θετικά συναισθήματα απέναντι στο μάθημα της
γυμναστικής γιατι προάγει και το πνεύμα τους.
• Σχετικά με το φύλο κυριαρχεί και στους μαθητές και στις μαθήτριες η πεποίθηση οτι ο χορός και το μπαλέτο
είναι αθλήματα και οτι επίσης δεν υπάρχουν διακρίσεις.
• Η πλειοψηφία των μαθητών έχουν αθλητικό υπόβαθρο το οποίο είναι ανάλογο της συμπάθιας τους προς το
μάθημα.
Ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών χωρίς αθλητικό υπόβαθρο αισθάνεται μειονεκτικά και αυτό είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει.
• Η ανασχόληση με την γυμαστική ευτυχώς αποτελεί καθημερινότητα για την πλειοψηφία (…)”

Στεργενάκη Ν., Σταυρή Σ., Σκουρμαλλά Π., Τσίγκος Ι., Χατζηνικόλα Α.

Views: 102

Εργασίες μαθητών στη Τεχνολογία Γ΄ για το σχολικό έτος 2021 – 2022