Οι μαθητές μελέτησαν την Τεχνολογία ως αντικείμενα, μέθοδοι και διαδικασίες, εμπλεκόμενοι σε δραστηριότητες που προβλέπονται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τη -μέθοδο «μαθαίνω πως να μαθαίνω». Οι αρτιότερες και πληρέστερες εργασίες, στα θέματα της επιλογής των μαθητών, παρουσιάζονται παρακάτω. Η όλη διαδικασία περιείχε πολλά άγνωστα μονοπάτια για τους πρωτοετείς του σχολείου μας. Ζητήματα όπως η δομή μίας εργασίας και οι μη γραμμικές διαδικασίες ολοκλήρωσής της, βιβλιογραφία – πνευματική ιδιοκτησία και δόκιμες πηγές πληροφόρησης, χρονοπρογραμματισμός και άλλα, διδάχθηκαν μέσα από την δια ζώσης διδασκαλία αλλά και την εφαρμογή τους μέσα από την e-class του ΠΣΔ. Τα αποτελέσματα που δημοσιεύονται παρακάτω θα αποδείξουν, ελπίζουμε, του λόγου το αληθές.


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 4 “Διαδικασία που ακολουθήθηκε” της Μαρίας:

“(…)◦Συζήτηση και οδηγίες για το πως θα χρησιμοποιούμε το Tinkercad. ◦Παρακολούθηση βίντεο στην e-class. ◦Πραγματοποίηση μαθημάτων στο Tinkercad για την σωστή χρήση του. ◦Αρχή σχεδίασης του αντικειμένου μελέτης μας. ◦Ενημέρωση του αντικειμένου μελέτης  μου κάθε εβδομάδα. ◦Δημιουργία τελικού αποτελέσματος. ◦Προσπάθεια βελτίωσης του αντικειμένου μελέτης μου. ◦Οριστική υποβολή της άσκησης 15 (9ο κεφάλαιο της Γραπτής Εργασίας). (…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 1 “Ανάλυση της Τεχνολογικής Ενότητας των Εργαλείων” της Ελευθερίας:

“(…)¢Στο παρελθόν εθεωρείτο πως μόνο ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε εργαλεία, αλλά η παρατήρηση επιβεβαίωσε ότι οι πίθηκοι  και άλλα ζώα -κυρίως θηλατικά όπως τα δελφίνια  και ορισμένα πτηνά  (το κοράκι για παράδειγμα)- ή έντομα χρησιμοποιούν εργαλεία. Τα πρώτα εργαλεία που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν από ξύλο και πέτρα.(Βικιπαίδεια : Εργαλείο )(…)”


Δαμιανού Σαββίνα Η σύριγγα

Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 5 “Ιστορική εξέλιξη της σύριγγας” της Σαββίνας:

“(…)Αυτο που δεν είναι γνωστό είναι ότι η σύριγγα και μάλιστα σε ιατρική χρήση για υποδόρια ένεση είναι αρχαία ελληνική καινοτομία. Η πρώτη περιγραφή μιας σύριγγας υπάρχει στο έργο “Πνευματικά” (Β18) του Ηρωνα του Αλεξανδρέα, ενός από τους σπουδαιότερους αρχαίους Έλληνες εφευρέτες. Ο Ήρων έζησε τον 1ο αιώνα μΧ στην Αλεξάνδρεια και ανάμεσα στα επιτεύγματα του ήταν η κατασκευή της πρώτης ατμομηχανής στην ιστορία η “αιολόσφαιρα” της κερματομηχανής, του οδό μετρητή και άλλων εφευρέσεων. (Μηχανή του Χρόνου: σύριγγα)(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 7 “Χρησιμότητα του τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου για τον άνθρωπο και τη κοινωνία” του Ιδομενέα Άγγελου:

“(…)•Οι τηλεπικοινωνιακοί δορυφόροι αν και έχουν γίνει δημοφιλείς λόγω τηλεοπτικής καλύψεως των διεθνών γεγονότων, είναι κατά τα άλλα κατειλημμένοι με τηλεφωνική επικοινωνία και μετάδοση δεδομένων. Υπάρχουν ακόμη καλώδια, που βρίσκονται τοποθετημένα δια μέσου των ωκεανών προς διεκπεραίωση επικοινωνιών μεταξύ βασικών κέντρων, αλλά οι δορυφόροι συνδέουν πόλεις και έθνη, που σε άλλη περίπτωση, θα έπρεπε να περιμένουν χρόνια, για να συνδεθούν οι επικοινωνίες τους με καλώδια (Εγκυκλοπαίδεια: Πως λειτουργεί Εκδόσεις Αλκυών: Τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος)(…)”

Χατζηδάκης Ιδομενέας Άγγελος, Τηλεπικοινωνιακός Δορυφόρος

Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 4 “Διαδικασία που ακολουθήθηκε” του Παντελή:

(…)1. Μιλήσαμε για την τεχνολογία. 2. Μάθαμε για το τι είναι  ο πνευματικός ιδιοκτήτης . 3.Για την γραπτή μου εργασία επέλεξα την τεχνολογική ενότητα “οι μεταφορές”. 4. Έρευνα απο το διαδίκτυο για  τα τρένα. 5.Επιλέγω τα πιο σημαντικά στοιχεία για την γραπτή μου εργασία. 6.Υποβολή της εργασίας μου . 7.Συμπλήρωση της Βιβλιογραφίας. (…) 16.Συμπλήρωση της άσκησης με τον απολογισμό και προϋπολογισμό. 17.Συμπλήρωσή της άσκησης των εργαλείων. 18. Δεν είχαμε μάθημα. 19.Συνεχίζω τα τεχνικά σχέδια. 20. Συνεχίζω  πάλι τα τεχνικά σχέδια. Έχουμε διακοπές του Πάσχα ,συνεχίζω τις ασκήσεις μου(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 9 “Κόστος κατασκευής” του Πρόδρομου:

“(…)Προϋπολογισμός: Προϋπολογίζω θα κοστίσει 0€ Επειδή είναι ψηφιακό.

Απολογισμός:  Το κόστος είναι μηδέν χρήματα γιατί χρησημοποίησα ψηφιακή εφαρμογή σε ψηφιακή πλατφόρμα.(…)”

Καλούδης Πρόδρομος, Αυτοκίνητο

Γαμβρέλλη Ελένη Μαρκέλλα, Το Αεροπλάνο

Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 4 “Διαδικασία που ακολουθήθηκε” της Ελένης Μαρκέλλας:

“(…)1.Γνωριστήκαμε και μιλήσαμε για την Γραπτή Εργασία που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. 2.Περιηγηθήκαμε στην eClass. 3.Κάναμε την πρώτη άσκηση σχετικά με την περιήγηση στο βιβλίο της Τεχνολογίας Α γυμνασίου. 4.Κάναμε την δεύτερη άσκηση σχετικά με τα περιεχόμενα των  κεφαλαίων της Γραπτής Εργασίας. 5.Κάναμε την τρίτη άσκηση σχετικά με την πρόσβαση και επιλογή διαδικτυακών βιβλιογραφικών πηγών. 6.Κάναμε την τέταρτη άσκηση σχετικά με την αξιοποίηση, αναφορά και οργάνωση διαδικτυακών βιβλιογραφικών πηγών, και μιλήσαμε για τους πνευματικούς ιδιοκτήτες. 7.Κάναμε την πέμπτη άσκηση, το “Συμβόλαιο” για το αντικείμενο που θα μελετήσουμε. 8.Λύσαμε απορίες και αρχίσαμε την ετοιμασία της Γραπτής Εργασίας στις συζητήσεις. (…)


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 4 “Διαδικασία που ακολουθήθηκε” του Μιχαήλ Άγγελου:

“(…) 21.Mιλήσαμε στην τάξη για την εφαρμογή Tinkercad, για να μάθουμε να σχεδιάζουμε ψηφιακά την μακέτα του αντικειμένου της μελέτης μας. 22.Μπήκα και μελέτησα λίγο την εφαρμογή.  23.Ξεκίνησα το κεφάλαιο 3 της εργασίας μου με τίτλο Τεχνικά Σχέδια. 24.Υπέβαλα το αρχικό σχέδιο του αυτοκινήτου μου. 25.Συνέχισα τη σχεδίαση της  μακέτας μου στο tinkercad  και την ανέβασα στις συζητήσεις (…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 1 “Ανάλυση της γενικής Τεχνολογικής Ενότητας των Μεταφορών” του Έξαρχου:

“(…) Μεταφορές, στον οικονομικό και εμπορικό χώρο, ονομάζονται γενικά οποιεσδήποτε μετακινήσεις επιβατών και φορτίων από έναν τόπο σε έναν άλλον. Συνήθως η μετακίνηση επιβατών και φορτίων γίνεται έναντι κάποιας αμοιβής που ονομάζεται εισιτήριο ή κόμιστρο ή ναύλος. Συνεπώς οι μεταφορές αποτελούν εμπορικές πράξεις, παράγουσες και οικονομική χρησιμότητα. (ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ μεταφορές) (…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 2 “Περιγραφή του Αεροπλάνου” της Νικολέτας:

“(…)Το αεροπλάνο ωθείται μπροστά από έναν κινητηρα αερώθησης ή έναν ελικα . Υπάρχουν αεροπλάνα σε διάφορα είδη μεγεθών, σχεδίων, και διάταξης πτερύγων. Το ευρύ φάσμα χρήσης των αεροπλάνων περιλαμβάνει την αναψυχή , τη μεταφορά  αγαθών και ανθρώπων, τον στρατό και την έρευνα  Η εμπορική αεροπορία είναι μια μαζική βιομηχανία που περιλαμβάνει τις πτήσεις δεκάδων χιλιάδων επιβατών καθημερινά από τις αεροπορικες εταιριες . Τα περισσότερα αεροπλάνα καθοδηγούνται από έναν κυβερνήτη, αλλά υπάρχουν και μερικά τα οποία ελέγχονται εξ αποστάσεως ή μέσω υπολογιστη .(Wikipedia:Αεροπλάνο)(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 9 “Κόστος Κατασκευής” του Βασίλη:

“(…) Το κόστος κατασκευής της εργασίας μου είναι μήδεν (0) αφού η σχεδίαση τοu αντικειμένου μου (αεροπλάνο) έγινε ψηφιακά στην δωρεάν πλατφόρμα σχεδίασης tinkercad.(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 10 Βιβλιογραφία και Πηγές πληροφόρησης του Αλέξανδρου:

“(…) Bικιπαίδεια: Μεταφορές
 Βικιπαίδεια: Αεροπλάνο
 www.rd.com: Αεροπλάνο (Εικόνα)
nps.gov: Αεροπλάνο (Εικόνα)
upload.wikimedia.org: Αεροπλάνο (Εικόνα)
upload.wikimedia.org: Αεροπλάνο (Εικόνα)
Coolweb: Πως πετάνε τα αεροπλάνα
Coolweb: (Εικόνα)
Μπίσμπα Αγορίτσα (2017) Διεθνείς Αεροπορικές Μεταφορές Εμπορευμάτων-Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας(…)”


Βελούδη Βασιλική, Το Φτυάρι

Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 6 Επιστημονικά στοιχεία και Αρχές Λειτουργίας της Βασιλικής:

“(…)Υπάρχουν τρεις τύποι μοχλών που αντιπροσωπεύουν τις διάφορες θέσεις που μπορεί να βρίσκεται το υπομόχλιο, το φορτίο και το σημείο εφαρμογής της δύναμης. Στον τρίτο τύπο η δύναμη που ασκείται είναι μεγαλύτερη από το φορτίο, αντίθετα με τους μοχλούς πρώτου και δεύτερου τύπου. Όμως, η μετατόπιση του σημείου εφαρμογής είναι μικρότερη από τη μετατόπιση του φορτίου. Από τη στιγμή που αυτές οι κινήσεις γίνονται ακριβώς στον ίδιο χρόνο, το φορτίο μετακινείται ταχύτερα από το σημείο εφαρμογής. Έτσι, ο μοχλός τρίτου τύπου χρησιμεύει για ανάλογες εργασίες. Σε αυτούς τους μοχλούς η δύναμη ασκείται ανάμεσα στο φορτίο και το υπομόχλιο. (Βικιπαίδεια: Μοχλός)(…)”


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 1 Ανάλυση της Τεχνολογικής ενότητας των Επικοινωνιών του Γιάννη:

“(…)Η ανθρώπινη επικοινωνία (σπηλαιογραφίες, γλώσσα) αναπτύχθηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια εφόσον οι άνθρωποι ένιωθαν από νωρίς αυτήν την ανάγκη. Σήμερα η επικοινωνία παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή μας αφού ολόκληρη η καθημερινότητά μας εξαρτάται από αυτήν. Η επικοινωνία μεταξύ μας μπορεί να γίνει με νοήματα, με λέξεις και με γράμματα δηλαδή μπορεί να είναι νοηματική, προφορική ή γραπτή αντίστοιχα Βικιπαίδεια Επικοινωνία (…)”

Αγγελής Γιάννης, Η τηλεόραση

Πεταυράκη Μιχαέλα Ηρώ, Ανεμόμυλος

Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 1 Ανάλυση της τεχνολογικής ενότητας της Ενέργειας της Μιχαέλα Ηρώ:

Κάθε φυσικό σύστημα περιέχει(ή εναλλακτικά αποθηκεύει) μία ποσότητα που ονομάζεται ενέργεια. Ενέργεια, συνεπώς, είναι η ικανότητα ενός σώματος ή συστήματος να παραγάγει εργο. Βικιπαίδεια ενέργεια
Η ενέργεια με την οποία τροφοδοτείται ο πλανήτης μας προέρχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον Ήλιο. Βικιπαίδεια ενέργεια


Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 5 Ιστορική Εξέλιξη της Αγάπης:

“(…)Από το 1946 που κατασκευάστηκε σε ένα πανεπιστήμιο της Πενσιλβανίας ο πρώτος αριθμητικός ηλεκτρονικός υπολογιστής (Η/Υ) με το όνομα ENIAC (που είχε μεγάλο όγκο, είχε περίπου 18.000 λυχνίες που καίγονταν πολύ συχνά, δούλευε με ρελέδες κάνοντας τρομακτικό θόρυβο, και κατανάλωνε πολλή ενέργεια) μέχρι την εποχή μας (που οι υπολογιστές είναι μικροσκοπικοί, πολύ ισχυροί, δεν καταναλώνουν πολλή ενέργεια και βρίσκονται στα κινητά τηλέφωνα, στα ψηφιακά ρολόγια, στα αυτοκίνητα, στις τηλεοράσεις και σε άλλες οικιακές συσκευές) έχουν περάσει ελάχιστα χρόνια.Βικιπαίδεια : Ηλεκτρονικός υπολογιστής.(…)”

Λορέντζου Αγάπη, Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Views: 531

Εργασίες μαθητών στη Τεχνολογία Α’ για το σχολικό έτος 2021 – 2022